Skapligt lång sammanfattning, skriv gärna om ni läste allt, haha!

Hej igen vänner! Jag sov till klockan 3 idag, skönt! Mindre skönt för samvetet... Några bilder från P&L tror jag faktiskt inte att jag orkar ladda upp här, så den som vill kolla får gå in på Facebook! Men annars så är jag så glad att jag åkte dit, och hade Elina med mig:) Det finns så mycket att berätta men det skulle nog ta en evighet. Man somnade iskall och vaknade drunknade i sitt eget svett, solade, hängde i kupolen, gått sönder benen och ryggen, ätit väldigt lite mat, spanat på omänskligt snygga killar osv osv... Och sist men inte minst, sett så jäkla bra band!!! Vi hade siktat in oss på Kent, Johnossi, Mando Diao, Familjen och Jay-z mest.
Kent var ju den största höjdpunkten. Turnépremiär gör dom alltid något speciellt med. Vi stod riktigt långt fram men det var ett jävligt jobbigt tryck som tyvärr förstör så mycket :/ Men tillslut tänkte man inte på det. Riktigt bra låt-lista!! Ingenting någonsin, ensamheten, det finns inga ord och M. Den sista jag nämde är min absoluta favorit-låt. Tänk er att den är så helig att man inte ens lyssnar på den. För det gör jag inte, jag är så rädd att den ska bli sönderspelad. Jocke säger: Nästa låt vi ska spela är en b-sida från Du och jag döden. Då står jag bara och stirrar. Det kan inte va sant. J: Den handlar om cancer. Då bara skrek jag rakt ut och börja gråta samtidigt. Jag blev nästan rädd för mig själv, för jag gråter nästan aldrig. Det bästa var att den aldrig har spelats mer än en gång förut, för lääänge sen. Men ni kan ju förstå hur lycklig jag var, iallafall :)
Johnossi var jag och Elina svintaggade på! De spelade dagen då det var 30 grader.... Vi hamnade långt fram och rockade på! Jävlar va snygg Oskar är, huhuhuh... Men som sagt, det var så jobbigt. Fast jävligt bra! Jag och Elina droppade när vi sprang till nästa band som var.....
Mando Diao! Fick bra plats här också. Men hade svårt att tänka mig att denna konsert skulle slå den förra året som var helt galet bra. Men den var bra ändå! You can't steal my love var jag väldigt glad att få höra, älskar den!!
Jay-Z, sista dagen, sista tiden, största scenen. Kan det inte bli annat än en upplevelse utöver det vanliga? Vi var så trötta efter de två konsertena innan så vi tog plats ganska långt bak. Där var det inte direkt sämre stämning, och man såg ju så bra också! Behövs nog inga ord för detta, eller jag vet inte hur jag ska förklara hur mäktigt det var! Hela Borlänge sjöng iallafall med till Empire state of mind, stort!

Finns det något bättre än att vara hög på musik?
Några videoklipp och nån bild kommer nog upp i dagarna!

Kommentarer
Postat av: anna

jag läste allt! :)

och veckan var kanonbra, håller med fullständigt att avslutet var otroligt mäktigt.

nästa år igen!

2010-07-06 @ 09:29:46
URL: http://annapannanilsson.blogg.se/
Postat av: melissa

SV: åhja.. fyfan vad underbart det var.. :')

2010-07-06 @ 11:55:55
URL: http://melissablogg.se
Postat av: gagg

bra ni verkar ha haft! fan va gött :D

2010-07-06 @ 16:43:41
Postat av: v.

ååååh jag vill tillbaka till då vi stod framför kent! jag ryser när jag läser det! veckan var kanon bra! kul att ni också var där :D

2010-07-12 @ 13:05:42
URL: http://victoriaathorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0