Idol i annat land

Sitter och kollar lite på TV. Det är ett program som handlar om hur Idol i Afghanistan fungerar. Och alla vet väl hur ett sånt land är.. Tycker faktiskt det var svincoolt att kvinnor fick ställa upp i tävlingen! Verkligen! Det fanns en tjej med i tävlingen (eller flera egentligen, iaf) som hade lite "udda" stil enligt dom andra. Vet ni vad hon gjorde? Hon stampade takten med fötterna och rörde sig på scenen. Helt normalt. För dem var det dans. Folk började hata henne för att hon "dansade i TV". Folk på stan fick säga sin åsikt till kameran. Det var nån som sa: Hon dansade i TV, det är inte tillåtet för kvinnor! Vi är muslimer, vi gör inte sånt! Vi lever i ett muslimskt land, det är straffbart!
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Menar dom att denna kvinna skulle skämmas för att hon gick fram och tillbaka på scenen och rörde sig till musiken? Endel riktigt hemska gubbar hatade hennes dans och ville döda henne. Hon var tvungen att fly till huvudstaden bort från hela hennes familj i flera månader för att alla ville döda henne för hennes dans. Hör ni vad hemsk det låter? Jag blir så förbannad att jag nästan gråter. Vad fan är det för religion som förbjuder dans och lägger upp vissa regler enbart för kvinnor? Så tragiskt. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅh

Kommentarer
Postat av: Martin

Religion är SKIT, så är det. Se bara vad som skapar de flesta krig i världen.

2010-05-06 @ 00:57:49
URL: http://mbengtsson.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0