Jag kommer blotta mig ganska mycket nu, så bli inte rädda.

Jag ska försöka förklara vad det är som har hänt dom senaste dagarna!

Igår hade vi ridning som vanligt på morgonen. För en gåns skull kände jag att, fan vad bra det går nu! Alltså att jag red bra, för jag hade en ganska svår häst. Men helt plötsligt känner jag som spikar i magen. Jag kan knappt ta mig ner från hästen och kryper i stort sett in till varmbyggnaden. Det gjorde så fett jävla ont. Ringer direkt till pappa så han får hämta mig, och jag kan säga att dom typ 4 minuterna det tog för han att komma var riktigt hemska. Jag andades jättefort och det blev ganska suddigt, eller ja, jag blev ganska suddigt för jag hade liksom så ont att jag blev yr. Minsta lilla gupp pappa åkte i rörde till allt i magen och jag var såååå arg på honom för att han åkte så fort! På akuten mötte mamma upp mig eftersom hon jobbar där och med sig hade hon en rullstol. TACK!!! Jag kunde ju fan inte ens gå. Fick komma direkt i ett rum och bara att lägga sig i en säng var ju fan en hel mardröm. Och sen få av sig alla ridkläder eftersom ooooommmm någon är fett allergisk så kan den dö blabla så ja det var inte heller så kul. Minns inte så mycket av när jag låg där, nål i armen ut med blod in med människor kläm kläm på magen. Sen fick jag ett piller som man stoppar in i rumpisen (man gör det för att det ska värka mycket fortare) och fick lägga mig och se på TV. Kändes så mycket bättre! Blindtarmen? Kolik? Tarmvred? Ja ingen kunde ju veta. Precis när jag höll på att somna kommer en läkare in och säger att jag blir tvungen att göra en gynundersökning. Det var typ det enda i hela världen jag inte ville. Mamma körde iväg mig med rullstolen dit ändå och jag var gråtfärdig. Jag VILLE inte. Absolut INTE! Jag fick prata med han som skulle göra allt och han var ju snäll och så. Men spelade det nån roll? Jag kan säga att det var det värsta jag gjort. Jag grät som ett litet barn. Tillslut började sköterskan också torka sig i ögonen.. Haha. Där såg man på ultraljudet att jag hade en 5 cm stor cysta (han kallade det godartad tumör men det låter ju förjävligt) på ena äggstocken. Och den andra fann han inte. Han förklarade att ska man ta bort cystan så tar man nog också bort äggstocken för det finns risk för att det inte fanns någon funktion i den. Jaha, men tar man bort den, och jag inte har någon på andra sidan.... då kan jag ju inte bli med barn. Jag höll på att bryta ihop igen. Men vi skulle åka ner till Karlstad med en gång så de om är lite duktigare skulle få kolla på den. I bilen påväg ner var jag så orolig. Tänk om det blir så att jag inte kan bli med barn? Nere i Karlstad slapp jag iaf ett gyn till utan körde ultraljud på magen istället. OCH han bekräftade att jag hade en fungerande på andra sidan. Vilken jävla lättnad! Ska dock lägga till att jag inte ätit/druckit mer än frukost den dagen och nu var klockan ungeför 6 på kvällen. Så jag var ganska... gone. Fick dropp för jag visste inte om jag fick äta än (p.g.a operation)......... MAAAAAT, VATTTENNNNN NUUUU! Jag och mamma fick ett helt rum för oss själva där vi skulle få sova. Hela avdelningen kryllade av nyblivna mammor som kom och bar på dom små valparna, så fina!! Då fick jag iaf mat för det skulle inte bli någon operation den dagen. Jag åt upp varenda bit. Jag och mamma hade det så mysigt! Och jag fick så peppande sms av mina vänner ♥ Nästa morgon var jag sjukt hungrig igen för jag fick inte äta eller dricka mer än det jag gjorde dagen innan. Det var hemskt :( Fick göra ultraljud igen och den läkaren jag hade då berättade att dom inte kommer göra något med den. Varför jag fått så ont berodde nog på att den hade spruckit lite grann eller flyttat sig då jag red (skumpigt ni vet). Vissa som har cystor där kan få såna "anfall" flera gånger per år, en gång i sitt liv eller aldrig. Det beror på. Det värsta som kan hända är att den spricker helt. Men det vet man sa han. Det gör tydligen sjukt ont.. Så vad jag har nu är ett blåmärke inom mig som gör ont och kommer tydligen bli värre om några dagar då inflammationen går "ut". Men jag går på tabletter så troligtvis blir det skola på fredag :)
Detta var min historia. Jävligt bra gjort den som läste allt, haha!


Kommentarer
Postat av: skrell

ååååh min älskade tappre vän<3

2010-10-27 @ 22:42:33
URL: http://ellensimfoot.blogg.se/
Postat av: Anonym

snuttan :( <3

2010-10-28 @ 14:06:25
Postat av: sofia

Vilken vecka du har gått igenom, usch! You are a strong girl! <3

2010-10-28 @ 14:58:23
URL: http://damdadidoo.blogg.se/
Postat av: ia

men usch vad hemskt, grinar ju nästan bara av att läsa allt. Hoppas du mår bättre iaf :)

2010-10-28 @ 21:15:25
URL: http://iadanielsson.blogg.se/
Postat av: Martin

Det læt inge vidare. Krya på dig.

2010-10-30 @ 23:01:40
Postat av: Julia

nämen fyfan. hoppas att allt är bra med dig nu!

2010-11-07 @ 12:32:18
URL: http://juliaasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0