Vad jag skulle vilja jobba med.

Mest av allt i världen vill jag bli veterinär. Ingen sånt där ååå jag vill gulla med alla djur utan nej jag vill verkligen jobba med dom. Sen vill jag vara djurpolis i USA. Ser på det varje dag på Animal Planet. Där kan man verkligen hjälpa dom på plats och ta bort det värsta. Det är typ min dröm..
Sen vill jag jobba på tullen, och vara hundförare. På en flygplats helst! Jag ÄLSKAR flygplatser! Gå med hunden och leta knark bland flygpost eller bland människor. Gud vad roligt. Har faktiskt funderat på att utbilda mig till det. Tror dock att det är svårt att få jobb inom det.
Sen vill jag ju bli barnmorska. Jag vill liksom vara del av den powern som finns när man föder barn. När en tjej helt plötslig blir mamma eller kanske mamma på nytt? Nej jag har själv inte fött barn eller varit med på en förlossning.
Men jag vill liksom vara där och hjälpa till och vara stabil till damerna som ska trycka ut en stor sak som lär göra helvetes ont. Och på frågan om jag inte kommer tycka det är äckligt, så nej jag tror inte det. Jag tycker om ordet "naturligt" för det är ju precis vad det är!
Något annat jag skulle vilja göra något inom är turism, typ länders kultur och så. Tycker sånt är jätteintressant!! Men det finns nog inga jobb inom det, hehe.
Tänkte det skulle vara kul att skriva upp så man får se om några år om man har samma intressen :)

Kommentarer
Postat av: Hanni

Kolla upp de där områdena, för det finns ju många fler yrken inom alla områden, än vad man tror! Särskilt det där med djuren. Du måste ju jobba med djur, förstår du väl!!!

Reseledare kan du ju söka till också^^ Tror inte man behöver nån utbildning för att söka ett sånt jobb :)

2011-05-12 @ 08:40:42
Postat av: Anonym

Vi Aussies tycker du ska bli en ridande polis

2011-05-15 @ 07:57:46
Postat av: Emma

Sofia, kan du inte visa tips på utsprings klänning eller visa den du har? :)

2011-05-15 @ 10:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0