Tant-Sofia

Har haft en väldigt lugn helg. Kom hem på fredan och var helt slut som vanligt, landade i soffan och där blev jag. Sen skulle jag upp vid 3 och köra tidning.. Var väl inte direkt superpigg men det gick, pengar pengar! Lördan letade jag gå-skor och fann ett par SÅ sköna. De kommer på onsdag och gud vad jag använda dom. Ett par sköna skor är nåt av det bästa som finns.
Idag åkte jag, Maggan och Elina till Hovfjället. Vi tänkte vandra i Sagan om ringen-skogen! Mysigt och jobbigt. Lite roligt också. Jag halkade på en hal planka så det blev bananeffekt. Fick ett jack i handen och det gör fetont. :( Mamma med sina "medicinkunskaper" kom och skrek TVÄTTA TVÄTTA FÅ BORT ALLT, RIV BORT DET DÄR, SKA DU HA NÅL? Lugn mamma, hur gjorde dom på medeltiden när dom skar sig? Dog dom då eller? Nej just det.
Imorrn är det jobb igen. Ibland vill jag ibland inte. Men hoppas att flickorna kommer ner och fikar med mig! Sen är det Marten. Hur länge har jag längtat efter det? Två månader? Träffa allt folk och äta ALLT MÖJLIGT våfflor majskolvar polkagrisstänger martensgodis sockervadd popcorn. Lite fet känner jag mig men det är OK. Fest. Längtat efter lite fest. Nu ska jag nog fika. Inga tantfikor inte. Eller ibland kan det bli det, beror på om vi har nåt att prata om eller inte, då kan vi sitta småtyst i nån timme. Och ibland kan sväva in på nåt helt oseriöst och sen ligga på golvet och skratta ihjäl oss.
Aa nu ska jag sluta. Hejdå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0